Nový, fyzikálně korektní renderovací engine Artlantis 7 v kombinaci s téměř legendární jednoduchostí ovládání umožňuje vytvářet jedinečné vizualizace ve vysoce profesionální kvalitě.
Artlantis Render (pro statické obrázky) a Artlantis Studio (statické obrázky + panoramata 360°, VR objekty a animace).
Umělé osvětlení
Metoda odběru vzorků u umělého osvětlení je nyní přesnější, zlepšuje rozptyl zdroje světla ve 3D scéně a posiluje odraz satinových materiálů s jasnějšími odlesky.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Adaptivní Anti-Aliasing
Chytřejší vyhlazování se automaticky přizpůsobuje aktuálním potřebám a je schopno detekovat oblasti, které mají být zpracovány. Optimalizovat výpočet a zkrátit tak dobu renderingu, aniž by došlo ke změně kvality výsledného výstupu.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Twinlinker Connect
Twinlinker je aplikace vyvinutá společností Abvent R & D, umožňující vytvářet a sdílet virtuální prohlídky Vašich projektů online, okamžitě a snadno. Stačí pouze exportovat své obrázky, panoramata nebo videa vytvořená v aplikaci Artlantis 7 na Twinlinker a poté je propojit. Takto vytvořené virtuální prohlídky můžete sdílet mnoha způsoby, buď prostřednictvím e-mailu (jednoduchý odkaz) nebo je zpřístupnit na svých webových stránkách.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Díky této online aplikace můžete vyzvat své zákazníky k prohlídce Vašeho virtuálního projektu. Twinlinker je využitelný pro libovolné zařízení - tablety, chytré telefony, notebooky nebo PC (Windows i Mac) a umožňuje prohlížet Vaše výstupy v podobě panoramat, obrázků, videí nebo i 360° videí.
Jako jednoduše to celé funguje si můžete udělat představu z krátké videoukázky.
Pluginy pro komunikaci SketchUp Pro 2017 / 2018 a Artlantis 7
Spolu s uvedením Artlantis verze 7 zpřístupnili vyvojáři také tzv. pluginy pro přímé ukládání z aktuálních verzí nejrozšířenějších BIM a CAD systémů do formátu Artlantis 7. Vedle SketchUp Pro 2017 a 2018 je to například ArchiCAD 19/20 nebo Autodesk Revit 2016/2017/2018.
(pro zvětšení klikněte na obrázky)
Nové možnosti Artlantis 7 můžete ihned vyzkoušet ve zkušební verzi zdarma, najdete ji v sekci Ke stažení.
Pro Artlantis 7 Render i Studio je dokončené také kompletní české prostředí k programu a v případě zájmu je k dispozici i český tištěný manuál Artlantis – Průvodce tvorbou vizualizací.
Novinky Artlantis 6.5
Artlantis 6.5 přichází s řadou nových funkcí, které maximalizují rychlost a přesnost výpočtu vykreslování. Jejich rychlé představení obsahuje následující video.
Render Manager
Artlantis 6.5 optimalizuje délku renderovacího výpočtu prostřednictvím nového Render Manageru. Podobně jako „batch rendering“, známý z předchozích verzí Artlantisu, dovoluje nový Render Manager spustit výpočet obrázků, panoramat nebo animací dávkově, tedy najednou, bez nutnosti čekat na dopočítání jedné úlohy, aby bylo možné spustit úlohu další.
Co však přináší Render Manager zcela nového, je možnost zapojit do procesu výpočtu další počítače v lokální síti. Díky klientské aplikaci nainstalované na dalších stanicích (mohou to být PC nebo notebooky s operačním systémem Windows nebo Mac OS X), dokáže Render Manager průběžně distribuovat výpočet mezi ně, což dramaticky sníží čas potřebný k získání výsledné vizualizace!
Počet počítačů zapojených do výpočtu není omezen a je pro uživatele Artlantis 6.5 bez dalších poplatků.
Podrobný postup jak novou funkci využít popisuje následující videoukázka.
Fyzikální obloha
Artlantis ve verzi 6.5 vylepšuje fotorealistickou kvalitu architektonické vizualizace. Nové, realistické 3D mraky byly integrovány do fyzikální oblohy, zatímco efekt "Boží paprsky" je nyní na základě četných přání uživatelů pozorovatelný i za prosklenými plochami (okny, apod.)
Twinmotion Export
Uživatelé Artlantis 6.5 nyní mohou exportovat své projekty do formátu *.tma a přímo tak komunikovat se systémem
Twinmotion.
Jedná se o nedávno oceněný produkt z dílny Abventu, umožňující s bezkonkurenční rychlostí zpracovat Váš 3D model včetně usazení do terénu, přiřazení materiálů, osazením "živými" stromy, rostlinami, vozidly, postavami, a mnohým dalším. V případě zájmu o více informací o tomto vysoce interaktivním nástroji nás neváhejte
kontaktovat.
Náhledové okno je nyní k dispozici i v "draft" režimu
Artlantis je již dlouho uznáván jako lídr v oblasti zobrazování náhledového okna připravované scény v reálném čase. Na základě změn v nastavení scény (materiály, osvětlení, prostředí) je náhled průběžně aktualizován. Uživatelé tak mají svůj projekt pod neustálou kontrolou, okamžitě mohou reagovat na změny a výsledný výpočet výstupu ve vysokém rozlišení spustit až v okamžiku, když je vše hotové - bez opakovaných testovacích renderů a plýtvání drahocenného času.
Pro ještě větší produktivitu nyní Artlantis 6.5 přidává možnost výběru mezi náhledovým zobrazením vysoce přesným nebo náhledem v módu "draft", určeným hlavně pro vlastní práci při nastavování scény. Mezi oběma zobrazeními lze kdykoli v průběhu práce přecházet.
(pro zvětšení klikněte na obrázky)
Novinky Artlantis 6
Artlantis verze 6 přichází s novým, fyzikálně přesnějším vykreslovacím algoritmem výpočtu (rendering engine), při zachování jeho pověstné rychlosti a jednoduchosti ovládání. Tato kombinace umožňuje běžnému uživateli z řad architektů nebo designérů (tedy nejen profesionálním vizualizátorům) vytvářet vysoce kvalitní fotorealistické výstupy.
Nové vlastnosti Artlantis 6
Fyzikální engine
Pro vytváření vysoce kvalitních výstupů obsahuje nový Artlantis 6 svůj vlastní vestavěný fyzikálně přesný renderovací engine s důrazem zaměřeným na realistickou renderovací kvalitu, fyzikální přesnost, preciznost zobrazení materiálů a spotřebu energie.
Vyvážení bílé
Vyvážení bílé vám umožňuje přizpůsobit dominantní barvu scény k okolnímu osvětlení. Stačí jednoduše nastavit tento nový parametr na automatický režim barev nebo si zvolit referenční barvu, která bude v 3D scéně považována za bílou.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Okolní okluze (ambient occlusion)
Tato nová možnost v Artlantisu umožňuje uživatelům započítat při zobrazování scény i globální tlumení světla způsobené zastíněním okolí. Pomáhá vytvářet virtuální stíny i na malých částech modelu, kam se přirozené světlo v dostatečné míře nedostane. To přináší realističtější dojem a větší hloubku a prokreslení scény. Tato vlastnost nachází své uplatnění jak v interiéru, tak v exteriéru.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Bílý model
Na panelu nastavení finálního renderingu je nyní možné zvolit „bílý model“. V tomto nastavení budou všechny povrchy, které mají přiřazeny libovolný shader nebo texturu počítány jako bílé, pouze průhledné materiály jako sklo budou zachovány. Také světelné zdroje si podrží svoji nastavenou barvu pro sofistikovanější výsledky.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Přednastavení parametrů
Vyberte si některý z mnoha přednastavených režimů (interiérový, venkovní, s nízkou hladinou osvětlení) a různých definic kvality (rychlost, vyvážený, kvalita, uživatelský), pro rychlé nastavení a dosažení co možná nejlepších výsledků.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Osvětlení a neonové osvětlení
Expozice
Artlantis 6 vám nyní nabízí dvě metody nastavení osvětlení: automatickou světelnou regulace a ISO/Závěrka. Vybráním automatické světelné regulace se světla a síla neonů použitých ve scéně automatický přizpůsobí intenzitě osvětlení slunce a oblohy.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
IES světla
Ve výchozím nastavení nabízí Artlantis celkem 8 IES přednastavených profilů světel. Nyní vám Artlantis 6 umožňuje importovat IES profily stažené např. z webových stránek výrobců. Tyto soubory se používají k simulaci realistického osvětlení vašich projektů. Pro ještě větší flexibilitu vám Artlantis 6 umožňuje snadno upravit barvu, intenzitu, směr a úhel otevření kužele světla.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
HDRI
Artlantis je nyní plně kompatibilní s HDRI soubory pro pozadí scény a globální osvětlení. Funkce „rozšířená obloha” v nastavení algoritmu výpočtu zvyšuje fotorealističnost obrázků.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Neonové shadery
Neonová světla byla v této verzi kompletně aktualizována. Výsledkem by mělo být značné zlepšení z hlediska kvality a rychlosti výpočtů.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Umístění modelu do fotografie
Funkce vložení
Při použití funkce vložení 3D modelu do 2D fotografie Artlantis 6 nabízí nový a jednoduchý způsob s přesnějšími výpočty. Po vyrovnání os XYZ ve 2D zobrazení a 3D náhledovém okně, je model jednoduše umístěn do pozadí obrázku. Pro vylepšení kvality vašich projektů je k dispozici revoluční integrovaný nástroj, který přímo v prostředí Artlantisu umožní přidat průhlednost do obrázku.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Integrovaný Alpha Mask Editor
Tento revoluční nástroj vám nyní ve verzi 6 umožní přidat průhlednost do obrázku na popředí přímo v prostředí Artlantisu.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
(pro zvětšení klikněte na obrázky)
Laserová projekce
Laser
S jednoduchým kliknutím na referenční rovinu v náhledovém okně, zvolíte pozici a orientaci projekce laseru. Červená čára promítnutá v 360st. v modelu, umožňuje automaticky umístit objekty nebo textury.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Katalogy & Média
Katalogy
Přístup do Artlantis Media Store je nyní dostupný pomocí jediného kliknutí myši. Chcete-li přizpůsobit katalog podle svého, Artlantis 6 vás nyní nechá vytvářet složky a podsložky na 2. úrovni. Nové funkce výběru vám umožní zobrazit naposledy použitá média, shadery a objekty, které jsou již v projektu nebo které jsou přidávány do výběru. Díky dalšímu užitečnému nástroji můžete vložit náhodné média z výběru do projektu s každým kliknutím myši.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Chytré nástroje
Náhled
Náhledové okno může interaktivně přecházet mezi zobrazovanými styly – zobrazení bloků nebo zobrazení povrchu - s nebo bez automatického přepínače v OpenGL. OpenGL je zobrazován v barvách, skrytý čarách, jako drátový model nebo jejich kombinace.
Filtr zobrazení
S filtrem zobrazení můžete nyní velmi rychle nalézt materiály na objektu, objekty v aktuálním zobrazení, shadery v projektu...
Vyhledávání
Pro ještě větší produktivitu byly přidány vyhledávací pole do seznamů každého inspektora.
Keyserver
Ochrana Keyserveru umožňuje automaticky spustit Artlantis 6 na Macintosh a jako službu Windows.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Tvorba objektu
Při vytváření objektu je nyní snadnější definovat jeho orientaci.
Retina
Artlantis 6 je nyní kompatibilní s Retina obrazovkami platformy Mac pro zobrazení vysoké kvality.
Auto ukládání
Dlouho očekávaná změna - Artlantis 6 nyní umožňuje automatické uložení souboru.
Post-processing
Nový efekt vinětace je nyní k dispozici v nabídce nastavení PostProces vlastností.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Pro Artlantis Render i Studio je dostupné také kompletní české prostředí k programu a v případě zájmu je k dispozici i český tištěný manuál Artlantis – Průvodce tvorbou vizualizací.